Wentylator bocznokanałowy o napędzie bezpośrednim przeznaczony do bezolejowego transportu nieagresywnych i niewybuchowych gazów lub do wytwarzania nad i podciśnienia.
Zastosowanie:
Wentylator bocznokanałowy o napędzie bezpośrednim przeznaczony do bezolejowego transportu nieagresywnych i niewybuchowych gazów lub do wytwarzania nad i podciśnienia.
Urządzenia do transportu niedużych ilości powietrza przy dużych oporach sieci, transportu pneumatycznego, maszyny graficzne, poczta pneumatyczna, podnośniki pneumatyczne, wielostopniowe urządzenia filtracyjne o bardzo wysokim stopniu separacji pyłów, odkurzacze przemysłowe, napowietrzanie basenów, płukanie filtrów, w biologicznych oczyszczalniach ścieków, galwanizerniach, etc.
Konstrukcja:
Obudowa wentylatora, wirnik (wyważany dynamicznie wg ISO 1940) oraz obudowa tłumika dźwięku wykonane są ze stopów aluminium. Wentylator przystosowany jest do pracy w pozycji poziomej lub pionowej.
Wentylatory o napędzie pasowym o charakterystykach dostosowanych do potrzeb klientów wykonywane są na życzenie.
Na zamówienie urządzenie może być dostarczone w dowolnym kolorze z palety RAL (standardowo RAL 7042 – szary).
Silnik elektryczny:
Silnik elektryczny wykonany zgodnie z obowiązującymi Dyrektywami oraz klasami sprawności, oznaczony znakiem CE. Silnik wyposażony w zabezpieczenie termiczne (PTC lub PTC i TP) oraz obce chłodzenie (jedynie wersja FC). Klasa izolacji – F. Stopień ochrony - IP55.
Zasilanie – 230/400V 100Hz lub 400V 100Hz (w zależności od mocy silnika).
Zastosowanie silnika z obcym chłodzeniem daje możliwość regulacji prędkości obrotowej wentylatora w szerokim zakresie.
Przy nieprzestrzeganiu zaleceń prąd silnika wzrasta nieproporcjonalnie i silnik napędowy nie osiąga obrotów znamionowych. W żadnym wypadku nie wolno ustawiać wyższej częstotliwości (prędkości obrotowej) na przetworniku, niż częstotliwość 100Hz podana na tabliczce znamionowej, ponieważ może dojść do przeciążenia silnika lub do uszkodzenia wentylatora z powodu zbyt wysokiej prędkości obrotowej.
Na przetworniku nie wolno ustawiać tzw. boosta, ponieważ powoduje to zbyt silnie nagrzanie silnika napędowego. W celu ochrony silnika napędowego należy podłączyć czujnik temperatury na odpowiednich wejściach przetwornika.
Pliki do pobrania
Pobierz katalog